NESTAŠICA čipova, zagušenost brodskih luka i ozbiljan manjak vozača autobusa doveli su do velikih problema delikatne svjetske opskrbne lance.
To je uzrokovalo povećanje cijena i usporavanje svjetskog ekonomskog oporavka.
Nažalost, agencija Moody’s Analitika upozorava da će problemi u lancima opskrbe “biti još veći prije nego što će se popraviti”.
“Poremećaji u opskrbnom lancu i slabljenje potrošnje”
“Kako globalni gospodarski oporavak nastavlja rasti, sve je očiglednije da će ga spriječiti poremećaji u lancu opskrbe, koji se sada pojavljuju na svakom uglu”, napisao je Moody’s u izvješću od ponedjeljka, prenosi CNN.
Doista, MMF je u utorak snizio svoju prognozu rasta SAD-a za 2021. za jedan postotni bod, najviše za svako gospodarstvo G7. MMF je naveo poremećaje u opskrbnom lancu i slabljenje potrošnje, što je i samo djelomično uzrokovano uskim grlima u lancu opskrbe, poput nedostatka novih automobila uslijed nedostatka računalnih čipova.
“Granične kontrole i ograničenja kretanja, nedostupnost globalne propusnice za cjepivo i zaostala potražnja zbog ostajanja potrošača kod kuće zbog pandemije spojili su se i tvore veliki problem, zbog kojeg će globalna proizvodnja biti otežana jer se isporuke ne vrše na vrijeme, troškovi i cijene će porasti i zbog toga rast BDP-a u svijetu neće biti tako snažan”, napisao je Moody’s u izvješću.
“Najslabija karika je nedostatak vozača kamiona”
Moody’s piše da je “najslabija karika” možda nedostatak vozača kamiona – problem koji je pridonio zagušenju u lukama i uzrokovao to da benzinske postaje u Ujedinjenom Kraljevstvu ostanu bez goriva.
Nažalost, Moody’s upozorava da je pred nama još gore stanje jer nekoliko faktora čini prevladavanje ove krize posebno izazovnim.
Prvo, iz analitičke kuće ukazuju na različite načine koje države koriste za borbu protiv pandemije koronavirusa. Primjerice, u Kini se primjenjuje zero-covid pristup, dok su Sjedinjene Države više okrenute “življenju s covidom kao endemskom bolesti”.
(Index.hr)